REGULAMIN FUNDUSZU REHABILITACYJNEGO FUNDACJI ROZWOJU SPORTU
§ 1
Fundusz Rehabilitacyjny Fundacji Rozwoju Sportu (dalej jako „Fundusz") został utworzony
przez Fundację Rozwoju Sportu z siedzibą w Warszawie, ul. Marymoncka 34, 00-968
Warszawa, wpisanej do Rejestru Fundacji prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st.
Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS: 0000347976, REGON: 014957135, NIP: 5213007572 (dalej jako: „Fundacja”).
§ 2
Celem ustanowienia Funduszu jest wsparcie osób, które w trakcie treningu lub zawodów,
wykonując jeden ze sportów uznanych za sporty olimpijskie przez Międzynarodowy Komitet
Europejski, doznały jakiejkolwiek kontuzji lub innego uszkodzenia ciała oraz wymagają
rehabilitacji, zabiegów medycznych lub innego leczenia.
§ 3
Środki Funduszu gromadzone są z:
a. wkładów Fundacji;
b. darowizn, spadków, zapisów;
c. dotacji i subwencji od osób fizycznych oraz prywatnych i publicznych osób prawnych,
w tym Skarbu Państwa;
d. zbiórek publicznych i aukcji;
e. odsetek bankowych od środków finansowych Funduszu zdeponowanych na
rachunkach bankowych i lokatach kapitałowych.
§ 4
Środki zgromadzone w Funduszu przeznacza się na dofinansowanie lub pełne finansowanie
(dalej jako: „Finansowanie”):
a. zakupu lub naprawy sprzętu rehabilitacyjnego, wyrobów medycznych w tym
przedmiotów ortopedycznych oraz środków pomocniczych, urządzeń i narzędzi
technicznych niezbędnych w rehabilitacji;
b. zakupu leków i innych niezbędnych środków medycznych;
c. kosztów związanych z rehabilitacją lub masażem;
d. kosztów medycznych związanych z leczeniem, badaniami i zabiegami;
(dalej łącznie jako: „Przedmiot Finansowania”).
§ 5
1. Z Finansowania mogą korzystać osoby, które w trakcie treningu lub zawodów,
wykonując jeden ze sportów uznanych za sporty olimpijskie przez Międzynarodowy
Komitet Europejski, doznały jakiejkolwiek kontuzji lub innego uszkodzenia ciała oraz
wymagają rehabilitacji. Do zgłaszania wniosków o Finansowanie (dalej jako:
„Wniosek” lub „Wnioski”) uprawnione są osoby spełniające kryteria określone w
zdaniu poprzedzającym (dalej jako: „Wnioskodawcy”).
2. Zgłoszenie Wniosku powinno zostać dokonane za pomocą kwestionariusza
dostępnego na stronie Fundacji pod adresem: www.furs.org.pl. Skan kwestionariusza
wraz z własnoręcznym podpisem należy przesłać na adres poczty elektronicznej
Fundacji: funduszrehab@furs.org.pl.
3. Wniosek obejmuje niniejsze dane Wnioskodawcy:
a. imię i nazwisko;
b. adres korespondencyjny;
c. adres poczty elektronicznej;
d. przynależność klubową;
e. dyscyplinę olimpijska praktykowaną przez Wnioskodawcę;
f. czas praktykowania danej dyscypliny olimpijskiej;
g. dotychczasowe osiągnięcia sportowe.
4. Wniosek musi zawierać ponadto:
a. imię i nazwisko trenera prowadzącego Wnioskodawcę, wraz z jego danymi
kontaktowymi tj. numer telefonu lub adres poczty elektronicznej;
b. cele Wnioskodawcy i jego plany na przyszłość związane z dyscyplinami
olimpijskimi;
c. opis zdarzenia, które wywołało kontuzję;
d. opis kontuzji wraz z diagnozą lekarską, która powinna zawierać opis kontuzji
lub innego uszkodzenia ciała, bez podawania konkretnych wyników badań;
e. zalecenia leczenia;
f. opis wnioskowanego Przedmiotu Finansowania;
g. kwotę wnioskowanego Finansowania.
5. Do Wniosku Wnioskodawca może dołączyć również inne dokumenty potwierdzające
dane określone w ust. 3 i 4, w szczególności zaświadczenia lekarskie potwierdzające
stan zdrowia, faktury potwierdzające koszty leczenia, kserokopie kart informacyjnych
ze szpitala, kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności, wyniki badań, kosztorys
rehabilitacji lub usługi medycznej.
6. Podanie przez Wnioskodawcę informacji niezgodnych z prawdą, bez względu na
to, czego dotyczą, wyklucza Wniosek z dalszego rozpatrywania.
7. W przypadku zmiany danych określonych w ust. 3 oraz 4, Wnioskodawca jest
obowiązany powiadomić Fundację o zmianach niezwłocznie, nie później jednak
niż w terminie 7 dni. Brak dopełnienia ww. obowiązku skutkować może
odrzuceniem Wniosku.
§ 6
1. Wnioski rozpatruje Rada Funduszu, składająca się z od 3 do 5 członków
powoływanych przez Fundację. Rozpatrzenie Wniosku może się odbyć na
posiedzeniu, za pomocą poczty elektronicznej lub komunikatora
umożliwiającego komunikację na odległość.
2. W terminie 14 dni od dnia złożenia Wniosku, Rada Funduszu informuje
Wnioskodawcę o występujących we Wniosku brakach i wzywa do ich
usunięcia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków
w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie Wniosku bez rozpatrzenia.
3. Rada Funduszu ma prawo do wezwania Wnioskodawcy do przedstawienia
dodatkowych danych, w szczególności przedstawienia do wglądu wyników
badań oraz szczegółowej diagnozy lekarskiej.
4. Wnioski rozpatrywane są w ciągu 30 dni od daty złożenia kompletnego
Wniosku.
5. Decyzję Rady Funduszu przyznającą Finansowanie lub odmawiającą przyznania
Finansowania, Wnioskodawca otrzyma za pomocą poczty elektronicznej. W
przypadku przyznania Finansowania, Wnioskodawca zawiera umowę z
Fundacją, określającą w szczególności Przedmiot Finansowania oraz kwotę
Finansowania (dalej jako: „Umowa o Finansowanie”). Umowa o Finansowanie
stanowi podstawę Finansowania udzielanego Wnioskodawcy.
6. W przypadku negatywnego rozpatrzenia Wniosku z powodu braku środków
finansowych, Rada Funduszu nie ma możliwości ponownego rozpatrzenia tego
samego Wniosku. Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia nowego, tj.
aktualnego i kompletnego Wniosku.
7. W wyjątkowych przypadkach Fundacja może wstrzymać przyjmowanie
Wniosków, w szczególności w razie wyczerpania środków przeznaczonych na
wsparcie Wniosków osóbfizycznych w danym roku kalendarzowym,
składanych na podstawie niniejszego Regulaminu.
8. Fundacja zastrzega sobie prawo do nieudzielenia Finansowania, pomimo
spełnienia przez Wnioskodawcę warunków przewidzianych w statucie Fundacji
oraz niniejszym Regulaminie.
§ 7
Fundacja zastrzega sobie prawo do przyznania Finansowania w trybie pilnym. Przez
„tryb pilny
”
rozumie się działanie w sytuacjach indywidualnych w celu ochrony życia i
zdrowia przy np. nagłym jego pogorszeniu odbywające się z pominięciem standardowo
obowiązujących procedur oraz terminów.
§ 8
1. Wybór sprzedawcy, dostawcy, urządzenia lub usługodawcy Przedmiotu
Finansowania dokonywany jest przez Wnioskodawcę, wymaga jednak
zatwierdzenia przez Fundację i zawarcia w Umowie o Finansowanie. Wszelka
odpowiedzialność z tytułu dokonanego wyboru spoczywa na Wnioskodawcy.
2. Fundusz zastrzega sobie prawo weryfikacji ceny Przedmiotu Finansowania w
przedstawionej przez Wnioskodawcę ofercie oraz przyznanie Finansowania
według średniej ceny rynkowej Przedmiotu Finansowania.
3. Przekazanie środków Funduszu na Przedmiot Finansowania następuje zgodnie z
terminem zawartym w Umowie o Finansowanie.
4. Wnioskodawca, po otrzymaniu Finansowania, w wypowiedziach publicznych
dotyczących kontuzji, rekonwalescencji lub Przedmiotu Finansowania
zobowiązany będzie do informowania o udzielonym mu Finansowaniu.
Informowanie nastąpi przez podanie w przekazie, w szczególności wypowiedzi
lub wpisie na portalu społecznościowym, nazwy Fundacji, Funduszu oraz
określenie udzielonego wsparcia.
5. Fundacja ma prawo do publicznego informowania o udzielonym Finansowaniu
osób trzecich, w szczególności na portalach społecznościowych. W tym celu
Fundacja może podać imię i nazwisko beneficjenta Finansowania, jego
wizerunek, opis Przedmiotu Finansowania oraz przyczynę Finansowania.
6. Ostateczne rozliczenie Umowy o Finansowanie następuje po przedłożeniu
faktury z terminem płatności minimum 30 dni lub faktury opłaconej gotówką
przez Wnioskodawcę w terminie określonym w Umowie o Finansowanie
przelewem na konto bankowe podane przez Wnioskodawcę w Umowie o
Finansowanie.
§ 9
Wesprzeć Fundusz i jego działania może każdy. Darowizn na rzecz Funduszu można
dokonywać przelewem na rachunek Funduszu prowadzonego przez BNP Paribas o
numerze 69 1600 1462 1087 8539 7000 0004.
§ 10
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1.05.2023r..
2. Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany i odwołania niniejszego Regulaminu
w każdym czasie.
3. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają
przepisy polskiego prawa, a w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego.
4. Ewentualne spory wynikłe w związku z funkcjonowaniem Funduszu rozstrzygane
będą przez Sąd właściwy dla siedziby Fundacji.